การสร้าง widget ใหม่จาก control ที่มีอยู่แล้ว เราจะสร้าง class ขึ้นมาสืบทอดมัน
import android.content.Context;
import android.util.AttributeSet;
import android.widget.TextView;
public class MyTextView extends TextView {
public MyTextView (Context context, AttributeSet attrs, int defStyle) {
super(context, attrs, defStyle);
}
public MyTextView (Context context) {
super(context);
}
public MyTextView (Context context, AttributeSet attrs) {
super(context, attrs);
}
}
ข้างบนนี่เป็นโครงคร่าว ๆ เราต้องมา Override method เพิ่มอีก เช่น
@Override
public void onDraw(Canvas canvas) {
[ ... Draw things on the canvas under the text ... ]
// Render the text as usual using the TextView base class.
super.onDraw(canvas);
[ ... Draw things on the canvas over the text ... ]
}
@Override
public boolean onKeyDown(int keyCode, KeyEvent keyEvent) {
[ ... Perform some special processing ... ]
[ ... based on a particular key press ... ]
// Use the existing functionality implemented by
// the base class to respond to a key press event.
return super.onKeyDown(keyCode, keyEvent);
}
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น